Wizytówki plastikowe o różnym kształcie, błyszczące, matowe, lakierowane i tłoczone

Wizytówki plastikowe mogą mieć różny niemal dowolny kształt i rozmiar. Należy się tu kierować zdrowym rozsądkiem i praktycznym podejściem, tak by były wygodne dla użytkownika, ale jeśli firma działa na specyficznym rynku i chciałaby ten fakt jakoś zaznaczyć poprzez swoją wizytówkę, to może posłużyć się oryginalnym kształtem. Przykładem może być firma KATTA, czerpiąca swoje wartości z kultury japońskiej, która zdecydowała się nadać swoim wizytówkom kształt tradycyjnego japońskiego wachlarza. Później dołączyła do tego świetnie współgrające hasło reklamujące swoje usługi jako „Wachlarz możliwości”.

Wizytówki plastikowe matowe
Wizytówki plastikowe matowe

Przeważająca większość wizytówek jest błyszcząca, ale zdarza się też, że klient życzy sobie by powierzchnia jego wizytówki plastikowej była matowa lub zmatowiona. W dalszym ciągu jest ona powleczona laminatem zapewniającym wysoką odporność na wszelkie czynniki zewnętrzne, jednakże efekt odbicia światła jest już zupełnie inny. Mamy tutaj do wyboru zmatowienie gładkie lub delikatnie chropowate. Tym samym aktywujemy już nie tylko zmysł wzroku naszych odbiorców, ale również zmysł dotyku u osoby otrzymującej od nas taką kartę. Dzięki temu jeszcze silniej nasza marka może zapaść mu w pamięci.

Wizytówki plastikowe z lakierem wybiórczym
Wizytówki plastikowe z lakierem wybiórczym

A jeśli już jesteśmy przy jakże ważnym dla nas zmyśle dotyku, to mamy do dyspozycji jeszcze jeden niezwykle ciekawy efekt. Istnieje mianowicie możliwość wybiórczego stosowania lakieru na wizytówce celem pogrubienia pewnych informacji, tak by były one bardziej odczuwalne podczas dotyku opuszkami palców. Najczęściej stosuje się taki zabieg by wyróżnić logo lub nazwę firmy, ale może to też dotyczyć innych istotnych elementów naszej wizytówki. W ten sposób klienci będą nas lepiej kojarzyć i pamiętać moment kiedy po raz pierwszy trzymali naszą wizytówkę w ręku. Będziemy też niewątpliwie wyróżniać się naszą wizytówką od innych podobnych firm z branży. Największe koncerny świata już dawno odkryły, że zmysł dotyku odgrywa jedną z kluczowych ról w reklamie i nauczyły się go z powodzeniem wykorzystywać w tym celu. Czas wiec byśmy i my o tym pomyśleli.

Wizytówki plastikowe tłoczone
Wizytówki plastikowe tłoczone

Podobny rezultat możemy uzyskać stosując tłoczenia na powierzchni wizytówki. Nasze dane takie jak imię i nazwisko lub nazwa firmy mogą być wytłoczone jak w przypadku kart kredytowych, dając efekt trójwymiarowości. Z pewnością podniesie to prestiż i rangę firmy.