Zalety Kart RFID

RFID charakteryzuje się dwoma szczególnie przydatnymi cechami. Pierwsza z nich to brak konieczności fizycznego skanowania karty, dzięki czemu dane z tagu mogą zostać przechwycone nawet z odległości kilku metrów od obiektów, które się poruszają. Przykładem zastosowania mogą być bramki na autostradzie i kierowcy używający tzw. via-toll, które znacznie ułatwiają i przyspieszają korzystanie z bramek dostępu. Zastosowanie technologi RFID w tym przypadku znacząco poprawiło komfort użytkowników i zwiększyło przepustowość, zwłaszcza w czasie zwiększonego natężenia ruchu.

Drugą zaletą kart zbliżeniowych RFID jest to że czytniki mogą jednocześnie odbierać dane z wielu kart. Dzięki temu możliwa jest jednoczesna obsługa wielu użytkowników. Świetnie sprawdza się to w przypadku dużych wydarzeń, w których bierze udział wielu uczestników. Gdy wiele osób wchodzi na przepełniony stadion piłkarski po krótkiej przerwie w meczu, łatwo sobie wyobrazić ile trwałoby gdyby każdy musiał po kolei skanować swoją kartę. To rozwiązanie nie tylko bardzo usprawniło cały proces zbierania danych, ale przede wszystkim niesamowicie poprawiło bezpieczeństwo podczas organizowania imprez masowych.

I tutaj przechodzimy do jeszcze jednej niezwykle ważnej cechy kart RFID. Ponieważ nie musimy jej każdorazowo trzymać w ręku i niejednokrotnie nie opuszcza ona naszej kieszeni, możemy w ogóle nie być świadomi faktu transmitowania danych w czasie używania karty. Dzieje się tak przykładowo, gdy poruszamy się po dużej przestrzeni wystawowej jak międzynarodowe targi książki. Chodzimy od ekspozycji do ekspozycji często przemieszczając się z jednego sektoru do drugiego, nie będąc świadomymi, że nasza karta skanowana jest w tym czasie przez dziesiątki niewielkich czytników, które potem potrafią szczegółowo odtworzyć zapis tego jak poruszaliśmy się po obszarze hal wystawowych. Takie informacje są potężnym narzędziem w rękach organizatorów, którzy przygotowując się do kolejnej edycji targów, mogą zdecydować o jak najkorzystniejszym rozmieszczeniu wystawców, wiedzą też które miejsca cieszyły się największą popularnością, kogo warto więc zaprosić ponownie i co najważniejsze dane te są to bardzo konkretne liczby pozwalające dokładnie oszacować ilość spodziewanych gości.